Lidl gaat voedsel dat bijna vervallen is, aanbieden voor absolute spotprijs Royalty
Royalty

Lidl gaat voedsel dat bijna vervallen is, aanbieden voor absolute spotprijs

Lidl gaat voedsel dat bijna vervallen is, aanbieden voor absolute spotprijs

Lidl gaat producten die de houdbaarheidsdatum bijna hebben overschreden, aanbieden voor een halve euro. De supermarktketen wil de strijd tegen voedselverspilling aangaan.

Verse producten zoals vlees en taartjes zullen op de dag van de vervaldatum aangeboden worden aan 50 cent. “We gaan de klanten dan wel duidelijk maken dat die producten de dag zelf nog geconsumeerd moeten worden”, benadrukt woordvoerder Isabelle Colbrandt bij Het Nieuwsblad.

Lidl wil voedselverspilling tegengaan. Jaarlijks gooien Vlamingen bijna een miljoen ton eten weg, ook supermarkten nemen een aanzienlijk deel van dat cijfer in. Dit project betekent wel dat er minder eten naar de voedselbanken gaan. "We schenken de helft van de opbrengst van die verkoop wel aan de voedselbanken”, zegt Colbrandt. “Na negen maanden van ons proefproject in Luxemburg – waar we tien winkels hebben – konden we 24.000 euro doneren."

0 claps
0 bezoekers

Populair

Laatste nieuws