Woensdag 5 Augustus 2020 - 21:15   I   Foto: The Sun  I   door Redactie

Meisje van 6 stikt bijna nadat mondmasker verwerkt zit in kipnuggets van McDonald's

Meisje van 6 stikt bijna nadat mondmasker verwerkt zit in kipnuggets van McDonald's

Een woedende moeder zegt dat haar kleine meisje "had kunnen sterven" nadat ze zich verslikte in een blauw mondmasker dat in haar kipnuggets van McDonalds was beland.

Laura Arber zegt dat stukjes van de mondmaskers in minstens twee van de twintig kipnuggets zaten. Ze kocht het in een McDonald's-restaurant in Hampshire.

"Mijn dochtertje leek te stikken. Ik legde mijn vingers in haar keel om het naar buiten te halen. Ik dacht: 'Wat is dit in vredesnaam?' Ik dacht niet eens dat het de kipnugget zou kunnen zijn, maar ik keek naar de doos en het enige dat ik kon zien was dat er iets blauw in een andere kipnugget in de doos van 20 zat."

"Het was duidelijk een mondmasker", aldus de moeder. "Je kunt de naad zien en hoe stevig die erin zit." De vrouw keerde ermee terug naar McDonald's. Ze kreeg naar eigen zeggen geen excuses is geschokt omdat het restaurant de nuggets blijft aanbieden.

Wel excuses

"Het spijt ons zeer te horen over de ervaring van deze klant", zegt een woordvoerder van McDonald's. "Voedselveiligheid is voor ons van het grootste belang en we hechten veel waarde aan kwaliteitscontrole, waarbij we strikte normen volgen om onvolkomenheden te voorkomen."

"Toen de zaak onder de aandacht van onze medewerkers werd gebracht, verontschuldigden we ons, boden we een volledige terugbetaling aan en vroegen we de klant het artikel terug te sturen, zodat we de zaak verder konden onderzoeken en het getroffen product konden isoleren."

Wat is jouw mening?

TAGS  I  McDonald's  I  mondmasker