Het Eurovisiesongfestival is het dan misschien niet geworden voor
The Starlings, hun monsterhit ‘Rollercoaster’ pakt niemand nog van hen af. Het nummer heeft voor
Tom Dice en
Kato Callebaut een zeer persoonlijke betekenis, maar ook voor hun fans is het een hart onder de riem. Daarom kwam het duo met een bijzonder initiatief op de proppen.
‘Rollercoaster’ ligt The Starlings nauw aan het hart. Het gaat over de moeilijkste tijd in hun leven. Het omvat het verlies van hun kindje, Kato’s mama en oma en de periode waarin Tom erg diep zat. Hun nummer scheert hoge toppen, net omdat veel fans zich in de tekst kunnen vinden. Daarom wil het koppeltje iedereen met wie het even wat minder goed gaat een schouder aanbieden.
Gisteren trokken The Starlings naar de winkelstraat van Gent en gingen ze geblinddoekt in het midden van de weg staan met een bordje: ‘Gratis knuffels als je leven een ‘Rollercoaster’ is. En hun opzet is geslaagd. Heel wat mensen vlogen Tom en Kato in de armen. “Hartverwarmend”, “Zo vertederend, prachtig”, “De beste”, “Julie zijn zo lief” en “Toppertjes”, luidt het in de comments. “Zo schoon”, vindt ook Dina Tersago.
Hun fans kunnen dan ook enorm waarderen dat Tom en Kato zoveel belang hechten aan mentale gezondheid. “Super wat jullie hebben gedaan”, “Wat een mooi initiatief”, “Een knuffel doet soms meer dan een gesprek”, “De max, gewoon een knuffel kan soms al zoveel deugd doen”, “Een knuffel is zo belangrijk in moeilijke tijden”, “Hugs are medicine” en “Kan ik wel gebruiken”, schrijven ze onder de video. “Ook voor jullie een dikke knuffel”, willen enkele fans kwijt.