Supermarktketen
Delhaize lanceert SuperPlus, een nieuw getrouwheidsprogramma waar kortingen voor gezonde voeding aan verbonden zijn. Die kortingen kunnen oplopen tot 15 procent voor producten met een nutri-score A en B.
Delhaize zegt niet van plan te zijn een prijzenoorlog te beginnen in ons land, maar heeft wel de ambitie om voor gezonde voeding “de beste optie te willen zijn”, aldus CEO Xavier Piesvaux. Het nieuwe getrouwheidsprogramma - SuperPlus gedoopt- vervangt de bestaande Plus-kaart. SuperPlus zal werken als een app op de smartphone van klanten, maar ook een klassieke kaart zal nog beschikbaar zijn.
Aan SuperPlus is een kortingprogramma voor gezonde voeding verbonden, afhankelijk van hoeveel de klant maandelijks winkelt. Er is automatisch een korting van 5 procent, die loopt op tot 10 procent bij maandelijkse uitgaven tussen 200 en 500 euro en wordt 15 procent vanaf 500 euro winkelen. Die kortingen zijn dan geldig de volgende maand op producten met nutri-score A en B, maar wel beperkt tot 30 euro per maand. Volgens Delhaize kan de korting zo oplopen tot 360 euro per jaar voor gezonde voeding.
Een gemiddelde winkelkar van de gemiddelde Belg bij Delhaize wordt op die manier 4 à 7 procent goedkoper in vergelijking met voorheen, maakt de keten zich sterk. “We willen een democratisering van gezonde voeding”, aldus CEO Piesvaux.