The Starlings, ofwel
Tom Dice en
Kato Callebaut, hebben al een prachtig jaar achter de rug. Vol nieuwe muziek, een zwangerschap en een nu al succesvolle theatertournee. Maar daar mag het verliefde koppel nu nog een schepje bovenop doen.
Je herinnert je het vast nog, maar begin dit jaar deden The Starlings een gooi naar een deelname aan het Eurovisiesongfestival met hun nummer ‘Rollercoaster’. De teleurstelling was groot bij Tom en Kato toen ze de overwinning in de preselecties met slechts één punt verschil aan hun neus zagen voorbijgaan. Maar die is even snel weer gaan liggen toen duidelijk werd dat hun nummer een monsterhit zou worden.
Maandenlang was ‘Rollercoaster’ niet uit de hitlijsten weg te denken, het nummer stond zelfs helemaal bovenaan in de MNM50. Zo heeft hun deelname aan de preselecties heeft toch heel wat moois teweeggebracht. Het succes van ‘Rollercoaster’ wordt nu nog maar eens duidelijk. Deze zomer kreeg de song nog goud, nu bereikte het zelfs maar liefst 2 miljoen streams. “Meer dan 2 miljoen keer beluisterd. DANKJEWEL IEDEREEN”, laten The Starlings vol ongeloof weten op Instagram.
Op naar de drie!
Ook hun fans zijn helemaal in de wolken. “Proficiat”, “Gefeliciteerd, wat een mooie mijlpaal”, “Het mooiste, meest herkenbare en aangrijpende nummer dat ik ken”, “Meer dan verdiend” en “Zo trots”, willen Tom en Kato’s volgers kwijt in de comments. “Op naar de drie!” of zelfs “We gaan voor de 5 miljoen”, klinkt het ambitieus.