Julia Boschman leert ook de andere kant van
K3 kennen. Er kan immers ook al eens kritiek komen.
Zo zijn heel wat mensen niet te spreken over een Immersive Bootcamp-foto. Op de Meir in Antwerpen werd de K3 Immersive Bootcamp officieel geopend. Het is een interactieve belevenis met 360 graden-projecties. De foto die op Instagram werd geplaatst, lokte evenwel veel kritiek uit.
Photoshop
De volgers van K3 vinden het niet kunnen dat de foto werd gefotoshopt. Vooral Hannes gezicht kreeg een behandeling in Photoshop. "Gaat dan echt niemand iets zeggen over hoe vreemd Hanne eruit ziet op die foto?", citeert TV-Familie iemand.
"Wie doet die Photoshop voor K3? Waarom maken ze die ogen zo nep? Dit is gewoon eng", klinkt het ook scherp. Bij Studio 100 benadrukt men dat er "absoluut niet veel Photoshop" aan te pas is gekomen en dat de meisjes "dit ook niet nodig hebben".
Marthe
Het is niet de eerste keer dat Studio 100 Photoshop gebruikt bij een foto van K3. Op de hoes van het album 'Ushuaia' zag Marthe er onherkenbaar uit. Haar ogen werden veranderd, haar lippen werden voller gemaakt en er werden twee moedervlekjes onder haar oog weggepoetst.
Ook toen kwam er een storm van kritiek. Studio 100 kon toen niet anders dan de gefotoshopte foto te verwijderen en te vervangen door een natuurlijke versie van Marthe.