James Cooke verrast met totaal nieuw initiatief: "Ik wil dit taboe doorbreken"

12 feb 2019, 7:26 Buitenland
jamescooke
James Cooke lanceert een eigen cosmeticalijn. Hij lanceert de HelloFresh van de cosmetica.
"Annelies en Michael, twee vrienden van mijn zus Fleur, weten dat ik al een tijdje sukkel met mijn huid. Tijdens ‘Gert Late Night’ zit ik bijna dagelijks in de make-upstoel en dat doet m’n vel geen goed. Op een bepaald moment leek mijn gezicht een maanlandschap uit. Vreselijk!", vertelt James in Dag Allemaal.
Hij wilde er iets aan doen. "Maar ik vond het juiste product niet. Te vettig of te droog, soms kreeg ik er nóg meer uitslag van… Tot die vrienden mij een do it yourself-concept voorstelden."
Dat heeft hij dus gedaan. "Wel, smoet. is een gamma schoonheidsproducten, van zeep over shampoo tot huidverzorgingscrèmes, die je zelf samenstelt. Je koopt een basiscrème en daar voeg je naar eigen wens oliën of geurstofen aan toe. Je kan zo’n box bestellen op www.smoet.be. Ik noem het de HelloFresh van de cosmetica."
De doelgroep is ruim. "Jong, oud, vrouw, man… Ik wil het taboe doorbreken dat er hangt rond cosmetica voor mannen. Een man mag er toch ook goed uitzien en een frisse blik hebben?"