Voor de kijkers van
VRT is er slechts één adres waar ze met klachten en opmerkingen in verband met de programma’s naartoe kunnen: Chloë van de klantendienst. Zij bezorgt hen zo goed en zo kwaad als mogelijk een uitgebreid antwoord. Al zijn het zeker niet alleen klachten die binnenkomen op de klantendienst.
"Soms krijgen we ook nieuwsgierige vragen, zoals hier over ‘Het Journaal’”, zegt Chloë. “‘Waarom hebben nieuwslezers steeds een balpen vast? Zij gebruiken die toch niet?’ Altijd bereid om te helpen, heeft Xavier Taveirne me het antwoord gegeven.”
“Het heeft vooral een praktische verklaring: de achterkant van de balpen heeft een gummi-top waarmee ankers hun iPad kunnen bedienen. ‘Maar die balpen is ook een perfecte oplossing voor de ik-weet-niet-wat-doen-met-mijn-handen, zeker in mijn geval.’”
“Zolang die handen boven de journaaldesk blijven, vind ik het allemaal prima. Intussen check ik bij de collega’s van de Dienst Voorraad of er nog voldoende balpennen zijn voor Studio 1. Xavier heeft zijn balpennen nodig!”, grapt Chloë.