Club Brugge staat de laatste jaren een pak verder dan
Anderlecht, ook op financieel vlak. CEO Jo Van Biesbroeck beseft dat die kloof niet meteen gedicht zal worden.
"Kunnen we die kloof ooit dichten? Zéker. Kan dat op korte termijn? Nee. Daar moet ik eerlijk in zijn. Al besef ik ook dat we onze sponsors en fans niet kunnen zeggen dat ze drie jaar moeten wachten vooraleer ze iets zullen zien", vertelt Van Biesbroeck in Het Laatste Nieuws.
"Door de grote kracht van onze jeugdwerking zijn we ervan overtuigd dat we die moeilijke periode zullen overwinnen. Dat is één van de aspecten die in de perceptie over Anderlecht te weinig aan bod komt. De waarde die we creëren door jonge voetballers - véél jonge voetballers - de kans te geven. Het is niet onze bedoeling onze talenten te verkopen. Maar het is bijna onvermijdelijk dat dat gebeurt. En als het zover is, zal er een andere jonge gast klaar staan. Dat model houdt steek. Zowel sportief als financieel."