Vincent Kompany keerde afgelopen zomer terug naar RSC
Anderlecht. Op sportief vlak werd de terugkeer van Kompany nog niet bepaald een groot succes, maar naast het veld bewees de Rode Duivel zijn waarde al.
Zo schrokken ze zich bij Anderlecht rot toen ze de cijfers van de shirtverkoop onder de loep namen. "De club verkoopt in zijn fanshop dertig procent meer shirts dan vorig seizoen. Toen was Adidas nog de shirtsponsor, nu is dat het Spaanse merk Joma", schrijft Het Nieuwsblad.
"De reden voor de meerverkoop is simpel", gaat de krant verder. "De terugkeer van Vincent Kompany zorgde ervoor dat de shirts met de naam van de verdediger en het rugnummer 4 vlot over de toonbank gingen."
Geen speciale kleuren
Op het vlak van shirtverkoop zorgt Kompany dus voor ongelofelijke taferelen. Maar Kompany is niet de enige reden van het succes, zon onderstreept Het Nieuwsblad. "Daarnaast is het succes te danken aan de terugkeer naar het traditionele paars en wit en zijn er geen speciale kleuren meer zoals bij Adidas. Bovendien mochten de fans meedenken bij het ontwerpen van het Anderlecht-shirt."