Filip Joos groeide in de loop der jaren uit tot één van de meest gewaardeerde commentators van het land. Joos zit ook wekelijks in Extra Time en daar moest hij een tijdje geleden afscheid nemen van analisten Marc Degryse en Jan Mulder.
Mulder en Degryse maakten een opmerkelijke overstap naar
VTM. Joos begrijpt de keuze van de twee analisten, maar vindt dat VTM hen niet voldoende aan het woord laat bij wedstrijden. De commerciële zender kreeg al een storm aan kritiek over zich heen omdat er bij matchen van de Rode Duivels veel reclame is tijdens de uitzending.
"Dat waren hele goeie analisten bij ons. Maar als ik ze nu in drie minuten tussen twee reclameblokken door een goed punt hoor maken, denk ik: Bij ons had je toch meer tijd om het uit te leggen. Let op, mensen maken keuzes en ik begrijp hen heel goed", aldus Joos in Het Nieuwsblad.
"VTM heeft het ook geprobeerd"
Iets verder in het interview wijst Joos VTM nogmaals terecht. "Toen we begonnen met Extra Time was ik gefrustreerd als ik naar Studio Voetbal op de Nederlandse tv keek. Het was beter. Maar nu zijn we minstens even goed."
"En mijn rubriek ‘De Keek op de Week’ hebben ze gekopieerd. VTM heeft het ook geprobeerd maar na anderhalf jaar zijn ze gestopt. Er zat misschien één goeie in", lacht Joos tot slot.