Karl Vannieuwkerke en zijn partner Caroline krijgen plots bakken kritiek te slikken: dit is er gaande Vlaamse celebs
Vlaamse celebs

Karl Vannieuwkerke en zijn partner Caroline krijgen plots bakken kritiek te slikken: dit is er gaande

Karl Vannieuwkerke en zijn partner Caroline krijgen plots bakken kritiek te slikken: dit is er gaande

Karl Vannieuwkerke en zijn partner Caroline Vereenooghe krijgen het hard te verduren. Het koppel, dat samen de merchandising van 'Vive le Vélo' uitbrengt, zou mensen die kritiek uiten op de Facebookpagina van 'Vive le Vélo' systematisch blokkeren. Dat schrijft de krant De Morgen.

Van 2 tot 10 maart vindt de de Week van de Vrijwilliger plaats. En ook Karl Vannieuwkerke en zijn partner Caroline speelden daarop in met hun merchandising van 'Vive le Vélo'. Zo is er deze maand een collectie beschikbaar als 'ode aan de vrijwilliger'. Zo kan je bijvoorbeeld een T-shirt kopen waarop Wout van Aert poseert met een steward van Flanders Classics. Prijskaartje: 49,99 euro.

Robbe uit Lochristi schreef een reactie onder het bericht. "De grens tussen een ode brengen aan de vrijwilliger en een opportuniteit zien om nog eens langs de kassa te passeren is blijkbaar erg dun." Maar lang was zijn bericht niet te zien. Zo werd zijn reactie na enkele minuten verwijderd en werd hij ook geblokkeerd op de pagina. Dat vertelt de man in De Morgen. "Dit neigt naar censuur", klinkt het.

Raad voor de Journalistiek

En zo zou het koppel regelmatig mensen blokkeren die kritiek uiten op de merchandising. Vorige zomer werd er nog een vrouw geblokkeerd die schreef dat ze de reclameboodschappen van de kledinglijn storend vond. "Als belastingbetaler en fan van het programma verwacht ik eerlijk gezegd een betere behandeling", schreef de vrouw in een lezersbrief naar Humo.

Eerder werd de VRT al op de vingers getikt door de Raad voor de Journalistiek voor de commerciële activiteiten van Karl en Caroline. Zo verdient hun bedrijf Vive la Vie geld met de merchandising van 'Vive le Vélo'. "Het cumuleren van journalistieke en commerciële nevenactiviteiten is niet toegestaan voor erkende beroepsjournalisten", klonk het. Al trokken de twee zich daar weinig van aan en bleef de kledinglijn bestaan en opduiken in het programma.

Populair

Laatste nieuws