De klantendienst van de VRT krijgt iedere week een heleboel opmerkingen, vragen en klachten te verwerken. Daarvoor wordt beroep gedaan op medewerkster Chloë, die ze één voor één behandeld. Ook de afgelopen week had ze weer haar handen vol.
“Er bereikten ons klachten omdat de VRT ‘meedoet met alle schoolvakanties terwijl het geen school is’, omdat de Radio 2-app niet beschikbaar is voor PC ‘en zonder de app ben je buitengesloten van een hele hoop content’, en omdat Marco Borsato beter niet wordt gedraaid op de radio”, zegt Chloë.
"Frank Deboosere heeft last van speeksel"
“En dan is er nog een kijker die de dictie van verschillende journalisten hekelt”, vervolgt ze. “‘Vooral storende bijgeluiden zijn vervelend, zo hoort men bij De Vilder en Annelies bij aanvang van elke volzin een smakkend geluid. Bij Hanne Decoutere is er dan een klikkend geluid (gebit?) te horen en Frank Deboosere heeft last van speeksel. Aangenaam om ernaar te luisteren is dat absoluut niet.’”
“Gelukkig heeft deze klager zelf wat oplossingen uitgewerkt: ‘Leestempo iets verlagen, betere plaats van de microfoon, eventueel ander type micro en ademhalingstechniek aanpassen.’ Dat is veel informatie om tegelijk te verwerken, maar ik geef het door aan onze Nieuwsombudsman”, besluit Chloë.