Jules Hanot fileert iedere week het tv-landschap. Ditmaal is hij erg kritisch voor het
VTM-programma Gina & Chantal.
"Dat de reeks drie jaar op het schap bleef liggen voor ze op de mensheid werd losgelaten, was al een teken aan de wand en stelde de verwachtingen zo drastisch neerwaarts bij, dat ontgoochelen amper nog mogelijk was", aldus Hanot. "In deze flinterdunne tragikomedie geven Tine Embrechts en Nathalie Meskens gestalte aan een bekakte nouveau-riche-burgertrut en haar door schuldbemiddeling geteisterde cynische poetsvrouw. Meesteres en meid komen nader tot elkander wanneer kostwinner Mark bij een auto-ongeval het leven laat en geenszins de succesvolle zakenman blijkt die iedereen in hem zag, maar een onder gokschulden kreunende failliete loser."
"Als slechterik wordt een ongure Franstalige gangster opgevoerd. Een vleesgeworden karikatuur met een litteken en zonder scrupules die de hond des huizes om zeep helpt en een paar afleveringen later zelf onder een auto loopt. Het geheel wordt afgekruid door de overspelige Nicky en de neurotische Eve. Twee oerdomme, zich op stiletto’s voortbewegende en roze champagne lurkende troela’s die "de naïeve Gina enthousiast van de regen in de drop helpen."
Beter blijven liggen
"Gelukkig weet haar basse-classe-bediende perfect hoe het er in de échte wereld aan toegaat", gaat Hanot verder. "Onder het motto ‘Hoe schoner de schijn, hoe vuiler de was’ doorziet Chantal immers meteen slechte bedoelingen en onfrisse praktijken en zal zo haar bazin van een zekere ondergang redden. Voeg daar nog twee even klunzige als achterbakse halve trouwboeken aan toe en je krijgt een bloemlezing van versleten rijk en arm-clichés aangevuld met een salvo voorspelbare ‘F.C. De Kampioenen’-misverstanden die wel af en toe een verdwaalde glimlach losweken, maar misschien toch beter op het schap waren blijven liggen."