Nieuwe winkel opent deuren in Gent en zorgt voor complete chaos: "Dit wilden we niet missen"

24 apr , 11:00 Binnenland
douglas
Een gewone donderdagochtend in Gent? Vergeet het maar. De Veldstraat leek eerder op een festivalweide dan een winkelstraat, met honderden mensen die zich in alle vroegte verzamelden voor de opening van de nieuwste Douglas-winkel. De parfumerieketen heeft zich op korte tijd tot een waar fenomeen ontpopt – zeker bij jongeren, zo bleek nog maar eens bij de zevende Belgische winkelopening. Bron: Het Nieuwsblad
De eerste fans stonden al om 5 uur in de rij. Twee meisjes uit Zelzate, amper in hun tienerjaren, gaven toe dat ze eigenlijk op school moesten zijn. “Maar dit wilden we niet missen. We zijn benieuwd naar de winkel en vooral naar de goodiebag", klonk het enthousiast. Ook studenten wisten de hype handig te combineren met hun studies: met kampeerstoelen en cursus in de hand werkten ze verder terwijl ze wachtten.
De reden voor de stormloop? Simpel, zegt een aanwezige studente: “Mensen zijn dol op gratis dingen.” De eerste 200 klanten kregen een goedgevulde goodiebag, waarvan de inhoud – met onder meer producten van populaire merken zoals Kylie Cosmetics en Sol de Janeiro – eerder al viraal ging op TikTok.
Douglas verovert Vlaanderen
Dat de Duitse beautyreus Douglas een plek op de Belgische beautymarkt verovert, is ondertussen geen verrassing meer. Tot 2023 had het geen fysieke winkels in ons land. Vandaag zijn er vestigingen in onder meer Antwerpen, Sint-Niklaas en Genk, en de Gentse opening bevestigt opnieuw de groeiende populariteit. “We zijn intussen wel wat gewend,” zei Dorothee Van Goethem, areamanager van Douglas België, in Het Nieuwsblad. “Maar deze opkomst is toch bijzonder.”
Beauty boven boeken?
Opmerkelijk was ook dat de nieuwe vestiging van concurrent Ici Paris XL – die dezelfde dag haar deuren opende, enkele tientallen meters verder – veel minder volk trok. Ook dat zegt iets over het momentum dat Douglas momenteel beleeft. De Veldstraat beleefde deze week bovendien al een andere retailrun, met een stormloop op de uitverkoop van Casa op de Korenmarkt.