Luc Appermont hoopt dat deze coronacrisis een wake-upcall is voor onze maatschappij. De presentator had naar eigen zeggen al heel snel begrepen dat we anders moeten gaan denken én leven wanneer de crisis voorbij is.
Hij geeft een voorbeeld dat hij zich herinnert van toen het coronavirus pas uitbrak in Italië, en er hier nog geen sprake was van de ziekte. Toen was er een Belgisch textielbedrijf – dat Luc liever onbenoemd laat – dat verkondigde hoe jammer zij het vonden dat hun Italiaanse levering niet kon doorkomen.
“‘Maar geen probleem, we hebben onze bestellingen al geplaatst in Bangladesh en in India’, zeiden ze”, aldus Luc in een interview met de Showbizzsite. “En toen viel mijn frank en dacht ik: moet dat nu écht? Moeten wij nu echt voor een t-shirt of een jeansbroek naar de andere kant van de planeet? Waarom doen wij dat niet hier?"
Voordeel van de pandemie
“Dan kost dat iets meer, dat is waar. Maar als dat het voordeel zou zijn aan heel deze
pandemie, dat wij iets anders zouden beginnen leven, vooral economisch, en meer verbonden blijven met wat we hier hebben, dan zou dat fantastisch zijn”, besluit de presentator.