Mannen als
Niels Destadsbader en Willy Sommers hebben plots heel veel succes. Er is echter ook een keerzijde aan dat succes.
Bob Savenberg van boekingskantoor House of Entertainment licht het toe in Dag Allemaal. "Willy doet het inderdaad geweldig", zegt Savenberg. "En ook Niels heeft een lange weg afgelegd en spreekt liefst drie generaties aan. Er zijn artiesten die nu tot vijftig procent meer aanvragen krijgen."
"Maar: doordat iedereen nu op de grote Nederlandstalige namen springt, zijn er ook artiesten die amper nog aan de bak komen. De plaatsjes zijn beperkt, want om bekendheid te verwerven, moet er eerst een goed liedje zijn, en de radio moet je willen draaien."
"Eens je die klip hebt omzeild, ben je vertrokken. Als een artiest met z?n liveband het plezier vanop het podium op de zaal kan overbrengen, dan volgt de mond-totmondreclame. Zo duim ik nu voor Mathias Vergels, die met zijn band een Nederlandstalig album opneemt. De eerste single verschijnt op 18 januari. Maar ik voel dat het echt gaat lukken."