Promoties in supermarkten mogen weer, Albert Heijn: “We gaan opnieuw uitpakken met kortingen die de klant verdient”

30 mrt 2020, 15:00 Royalty
AlbertHeijnPhotonews
Veel producten in onze supermarkten zijn op een aantal weken tijd aanzienlijk duurder geworden. Het verbod op kortingen heeft grote financiële gevolgen voor de consument: men betaalt immers méér voor dezelfde winkelkar.
Maar deze week zullen de supermarkten wellicht weer promoties kunnen aanbieden, zegt minister van Consumenten Nathalie Muylle (CD&V). Verschillende supermarkten, zoals Albert Heijn, kondigen ook meteen aan dat ze die kortingen zo snel mogelijk weer zullen geven. “Klanten missen het, klanten voelden het echt in de portemonnee”, zegt Ann Maes, woordvoerder van Albert Heijn.
“Wij zijn dus bijzonder blij dat we in deze tijden de 'normaliteit' en het voordeel van kortingen terugvinden. Promo zit in de genen van Albert Heijn - we gaan dus opnieuw uitpakken met kortingen die de klant verdient."