Colruyt Group stopt met het aanbieden van een non-foodassortiment via zijn Collishop-website. De webshop is vanaf 9 november 2020 niet langer beschikbaar. De concurrentie van internationale spelers zoals Bol.com werd te groot.
De non-foodwebwinkel Collishop startte in 1983 en groeide uit tot een van de grootste Belgische webshops. “Colruyt Group oordeelt evenwel dat in het huidige concurrentiële landschap specialisatie vereist is in online non-foodverkopen”, zegt de groep maandag in een persbericht. Daarom heeft ze beslist te stoppen met het algemene non-foodassortiment dat via de Collishop-website verkocht wordt. Volgens de woordvoerder kan Colruyt niet langer concurreren met internationale spelers zoals Bol.com, Amazon en Coolblue.
In plaats daarvan wil Colruyt verder investeren in de gespecialiseerde activiteiten van Dreamland, Dreambaby, Fiets! en MyUnderwear24. De beslissing heeft geen gevolgen voor de online activiteiten van die verschillende kanalen. Het Collishop-afhaalpuntennetwerk in de winkels blijft beschikbaar ook beschikbaar voor het afhalen van online bestellingen van de andere webshops van de groep (Klassewijnen, Dreamland, Dreambaby ...).
Alle Collishop-medewerkers blijven aan het werk binnen Colruyt Group. De groep verwacht dat het stoppen van de non-foodverkoop via de Collishop-website slechts een beperkte impact zal hebben op het nettoresultaat.