In een indrukwekkende fondsenwervingscampagne heeft de Stichting Alzheimer Onderzoek met de verkoop van speciale vergeet-mij-nietspeldjes in december maar liefst 100.000 euro opgehaald. Deze opbrengst zal ten goede komen aan wetenschappelijk onderzoek naar Alzheimer.
Hugo Sigal, peter van de stichting, uitte zijn dankbaarheid: "Ik ben iedereen enorm dankbaar, want een toekomst zonder Alzheimer is weer een stukje dichterbij gekomen.”
De campagne, gelanceerd door Hugo Sigal op 1 december op televisie en radio, bood mensen de mogelijkheid om een speldje te kopen voor een zelfgekozen bedrag. De stichting meldde in een persbericht verrast te zijn door de buitengewone generositeit van de deelnemers. Binnen slechts drie weken bracht de actie 100.000 euro op.
Joost Martens, directeur van de stichting, sprak zijn trots uit over het succes van de campagne: “Het is de eerste keer dat we speldjes in de vorm van vergeet-me-nietjes verkopen. Gezien het succes zal dit zeker niet de laatste keer zijn.”
Dit jaar ondersteunt de stichting voor 4,4 miljoen euro aan veelbelovende wetenschappelijke onderzoeksprojecten, gericht op het vinden van de oorzaken en mogelijke behandelingen voor Alzheimer en gerelateerde hersenaandoeningen.