Maandagavond begint ‘De Slimste Mens’ aan de finaleweken. Maar liefst zeventien seizoenen staan er nu al op de teller.
Wat is het geheim van de meest bekeken quiz van Vlaanderen? We moeten het alvast niet te ver gaan zoeken. Producer Nele Van Cleemputte: “De cafétests die we organiseren boven het Antwerpse café Entrepot du Congo zijn een eerste stap. Daar merken mensen vaak dat ze beter zijn dan ze gevreesd hadden. En dat meespelen best leuk is."
“Dan staat de deur vaak al op een kier”, vervolgt Van Cleemputte. “En we hebben ook nog Erik als geheim wapen. Die is écht goed in het overtuigen van de grote namen. Maanden van tevoren is hij daarmee bezig. Afspreken, eens goed gaan eten, geen idee wat voor trucs hij nog allemaal uit zijn zak tovert."
Een miljoen mensen
Ook Jonas Vanden Bempt, eindredacteur van 'De Slimste Mens', is vol lof over de presentator. “Erik durft de voordelen van een deelname ook wel expliciet te benoemen. Vergeet niet dat een miljoen mensen thuis opeens je naam en gezicht leren kennen. Dat kan voordelig zijn als je net iets aan de man wilt brengen of als schermgezicht op een iets prominentere plaats in het zendschema aast."