Het is de bedoeling dat clubs uit de Jupiler Pro League komende zomer een nieuwe TV-contract ondertekenen. Alleen is het op dit moment helemaal nog niet duidelijk waar de wedstrijden uit de Belgische competitie vanaf volgend seizoen te zien zullen zijn.
Enkele Belgische topclubs broeden ondertussen zelfs al op een opmerkelijk plan. Ze hebben een ingrijpende beslissing genomen en onderzoeken momenteel of ze zelf een deel van de mediarechten kunnen gebruiken. Dat meldt Sport/Voetbalmagazine.
"Sommige clubs bereiden zich achter de schermen voor om zelf een deel van de rechten te gebruiken, zoals voor samenvattingen of korte interviews voor en na een match. Die zouden de clubs zelf kunnen brengen, via hun site of app, met een toegangscode die kan inbegrepen zijn in het abonnement of tegen extra betaling", schrijft het weekblad.
"Clubs worden kleine mediabedrijven"
"Wie wil kan ’s avonds op het open net of bij zijn provider de samenvattingen zien, maar wie toegang heeft tot de app van zijn club, zou dat ook al kunnen tijdens bijvoorbeeld de rust of net na de match. Idem met interviews van betrokkenen. Clubs kunnen dat op hun beurt vermarkten bij hun commerciële partners en worden zo kleine mediabedrijven", besluit Sport/Voetbalmagazine.